آنتون وان
 
جذابیت های فیزیک
مطالب علمی جذاب در مورد فیزیک

آنتون وانآنتون وان که نام کامل وی آنتون وان لونهوک است از سوی بسیاری از زیست‌شناسان به عنوان پدر علم میکروبیولوژی شناخته می‌شود. این دانشمند برجسته که سال 1632 در دلف هلند چشم به جهان گشود عمدتا به خاطر ابداع لنزهای مخصوص میکروسکوپیکی شهرت یافته است.

دانش وی در زمینه شیشه‌ها و ساختار تشکیل‌دهنده آنها، وی را به فهم دقیق چگونگی طراحی و ساخت ریزلنزهای میکروسکوپیکی از الیاف شیشه‌ای رهنمون ساخت. این محقق که همواره ارتباط نزدیکی با سایر دانشمندان کشورهای مختلف اروپایی داشت، یافته‌های خود را با روی باز با سایر جوامع علمی مطرح می‌کرد. ارتباط علمی وی با جامعه سلطنتی انگلیس از جمله همکاری‌های پر سر و صدای تحقیقاتی وان با سایر کشورهای جهان محسوب می‌شد. تمرکز اصلی دانش میکروبیولوژی چیزی نیست جز مطالعه ریزارگانیسم‌ها و همچنین مطالعه دقیق‌تر سیستم ایمنی بدن انسان. برای انجام چنین مطالعاتی به ابزارهای لازم آن نیز نیاز هست که لنزهای شیشه‌های قدرتمند و میکروسکوپ‌هایی که از آنها استفاده می‌کنند از جمله مهم‌ترین این ابزارها به شمار می‌آیند.  چه بسا در صورت نبود این شیشه‌ها امکان مشاهده و بررسی ریزارگانیسم‌ها وجود ندارد. آنتون وان نخستین فردی در دنیا محسوب می‌شود که توانست نگاه دقیقی به ریزارگانیسم‌ها داشته باشد. وی در ادامه تحقیقات خود موفق به کشف ارگانیسم‌های یوکاریوتیک یا همان تک سلولی‌ها شد و از آن مهم‌تر این‌که دنیا را با سلول‌های قرمز خونی آشنا کرد.

اگر بخواهیم مهم‌ترین شاهکارهای این زیست‌شناس را به اختصار معرفی کنیم ابتدا باید به کشف Infusoria (نوعی جلبک تک سلولی) در سال 1674 اشاره کنیم. وی باکتری را نیز در سال 1676 کشف کرد و در سال بعد آن اسپرماتوزوا یا همان سلول اسپرم را شناسایی کرد. کشف فیبرهای عضلانی در سال 1682 نیز یکی دیگر از نقاط عطف زندگی علمی این زیست‌شناس به شمار می‌آید. او در طول زندگی خود بیش از 500لنز نوری ارائه کرد و جالب این‌که بالغ بر 250میکروسکوپ متنوع نیز ساخت، اما در حال حاضر تنها 9 دستگاه از این مجموعه وجود دارد. قدرتمندترین میکروسکوپ مجموعه وی قادر به بزرگنمایی تا 500 درجه هستند. آنتون وان گرچه با مراکز علمی مختلفی در ارتباط بود، اما دانش ساخت لنزهای قدرتمند خود را به همراه خود به گور برد تا این‌که سال 1957 دانشمندی با استفاده از یکسری اطلاعات پراکنده، نسخه تازه‌ای از مطالعات این دانشمند برجسته تهیه کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
دو شنبه 28 آذر 1390برچسب:, :: 22:44
زهرا خلیلی

درباره وبلاگ


سلام.این وبلاگ درمورد نکات جذاب فیزبک می باشدوبرای علاقه مند شدن بهتر شما به فیزیک.
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جذابیت های فیزیک و آدرس surprisingphysic.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 228
بازدید کل : 4439
تعداد مطالب : 35
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1


جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ